WARGA ASING BAWAK MOTORSIKAL.ADA LESEN KER?



Assalamualaikum kowang!Tengah buat apa tu?Dah bangun tidur belum?Kalau belum,cepat lah bangun.Orang2 tua selalu cakap " kalau tidur sampai lewat petang,nanti bangun jadi kureng waras".CA tak berapa surelah tapi ada sowang jiran CA dah kena.Dia bangun lewat petang terus sibuk macam nak pergi sekolah..Hahahahaha.Kowang pernah kena macam nie or sebaliknya tak?Kalau pernah kena,jangan shy2 share dengan CA.

Urgh,mood CA hari nie "bengang" + "marah".Why??Tadi,CA pergi busten Muar nak beli tiket bas ke Seremban untuk akak CA..and...CA tengok banyak sangat orang asing.Bangla ada,indon ada,nepal ada,semua ada..Macam iklan astro tu,"macam2 ada.." CA ingatkan diowang datang situ naik bas or teksi tapi rupanyer deme semue bawak motor.Kowang tawu tak motor??Alah,,motorsikal.

 Hish!CA peliklah macam mana diowang boleh bawak motor.Sampai ke bandar pulak tu.Tak kena tahan dengan polis ke?CA tengok kat Muar nie banyak roadblock.Macam mana boleh lepas,kan?Ada lesen ke?Takkan diowang ada international license pulak.Kaya betul tu pasal setahu CA lesen tu harga dia boleh tahan.Abis tu,takkan deme semue nie dok amik lesen kat JPJ.Bukan yang nak amik lesen kat JPJ tu mesti warganegara Malaysia ke?And CA harap satu hari nanti Malaysia dah takde orang asing.Kalau ada pon,diowang tu mesti yang betul2 ada ilmu yang mana orang Malaysia takde@kekurangan tenaga sendiri.Boleh tak?Tapi.CA lagi suka kalau takde terus.Orang Malaysia apa kurangnyer?Lagipun,penduduk Malaysia ramai yang menganggur.Kesian CA tengok lagi2 kaum lelaki.Yelah,diowang nie kan ketua keluarga,pemimpin.Tapi..macam mana pulak kalau ketua itu sendiri takde kerja.Sapa yang nak menyara ahli keluarga yang lain?Betul tak?

So,apa pendapat kowang pasal warga asing nie.Memang diperlukan atau tidak?
p/s : entri CA nie bukan nak mengata polis tak buat kerja @ whatever ya.CA rasa warga asing nie pandai cilok2.Hehehehe...

wasalam~

12 comments

aah..diowang ade lesen..sbb masa bulan amek lesen dulu ada bangla ngan indon amek lesen moto sama..^^..huk3..

July 16, 2011 at 6:51 AM

owh..boleh pulak ya Bulan.Malaysia nie memang baik arr..

July 16, 2011 at 7:33 AM

hu3..kalo yg stay kat kg2 tu kompem depa xda lesen..huk3...
nice blog..
jmput sggah blog shida..tq
http://luvabenbaby.blogspot.com/2011/07/kenapa-kita-pelupa-sambungan-entry-8.html

July 16, 2011 at 10:18 AM

owh...CA setuju dengan shida :)

July 16, 2011 at 7:26 PM

haha ade2 je la :) lucu je entry


btw, boleh aimie mntak tlg untuk komen entry ni? http://imedianna.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

saya masuk GA CONTEST yg memerlukan komen yg byk2 :) tolong aime ye. Thx a lot

July 16, 2011 at 9:15 PM

salam
rasanya x blh sekat terus kemasukan warga asing nih! tp mungkin kena perketatkan syarat kemasukan ...

July 17, 2011 at 1:02 AM

TADB : lucu ker entry CA??hahahaha..tataw pulak
ACIK : idea acik memang buley pakai :)

July 17, 2011 at 5:58 AM

warga asing yang dah dapat status warga malaysia agaknya kot..
mmg depa sangat menyerabutkan..hehe. tapi ada keuntungan jugak kot depa kat negara kita, cuma jgn la masuk secara haram..

July 17, 2011 at 8:25 AM

aida : betul tu..tapi bagi CA keuntungannya nya tak lah banyak mana berbanding keburukan..kalau orang asing yang jenis bijak2 tu lain cerita lah..

July 18, 2011 at 2:40 AM

Warga asing 0.o"

Sangat tidak suka. Sangat sangat.

July 24, 2011 at 12:26 AM

samelah kiter :)

July 24, 2011 at 1:03 AM

Pe sal org asing x leh amik lesen malaysia...
Bukan ka die org de dokument

March 17, 2012 at 10:02 AM
Post a Comment
 

Copyright © Muslimah Super + Power. Designed by Whitey Mommy